Tinderdating is absurd

    

                    Five myths about online dating - The Washington Post

Tinder is belachelijk. Dat is alleen voor seksdates. Daar kan je toch geen serieuze mensen ontmoeten?

Dat dacht ik een jaar geleden. Ik had wel verhalen gehoord over mensen die elkaar gevonden hadden via onlinedating, maar ik geloofde er zelf niet in. Hoe kan een scherm- en advertentiegerelateerde match nu echt iets betekenen?

Je voelt het al aankomen.

Uit verveling en nog meer uit nood aan mannelijke aandacht ging ik toch ook maar eens kijken wat al dat links en rechts geveeg nu eigenlijk inhield.

Binnen een week had ik een match of vijf, waarvan eentje interessant leek. We begonnen te chatten en stopten niet meer. Elke tien minuten ging er wel een boodschap over en weer. Ik rationaliseerde het en noemde de vlinders in mijn buik het resultaat van alle dopamine die door mijn bloed raasde.

We spraken af om elkaar in het echt te ontmoeten, waarbij ik nog steeds enorm sceptisch was.
Maar het leek wel of hij even graag als ik iemand wilde ontmoeten voor meer dan een casual date.

Dus spraken we weer af.

We zagen elkaar elk weekend voor een maand. Toen verhuisde hij voor een nieuwe baan naar Kenia. Ik bezocht hem in Kenia en bekeek het land met de ogen van een mogelijke emigrant: zou ik hier kunnen en willen wonen?

Tot zover mijn sceptische idee dat Tinder te onnozel is voor een serieuze relatie.

Om het kort te houden: het is uiteindelijk niets geworden. Ik heb wel een enorm leuke tijd gehad en er veel van geleerd, niet in het minst dat je wel degelijk online leuke mensen kan ontmoeten.

Ik heb nog veel meer geleerd over hoe ik mezelf gedraag in een relatie. Ik heb ingezien dat mijn vorige relatie giftig was. En de belofte die ik in de blog maakte over meer nieuws in verband met mijn nieuwe liefde, is hierbij vervuld.

Deze Tinderrelatie heeft me laten geloven dat er toch nog leuke, interessante mannen bestaan. Dat het niets is geworden is jammer, en voorlopig blijf ik even weg van het Tinder-vegen over mijn scherm.

Eerst ga ik nog wat werken aan mijn grenzen bewaken in een relatie, waarna ik vol vuur weer ga uitkijken naar een leuke man. Eentje die niet bang is om zich te binden aan een zelfverzekerde vrouw die zich kwetsbaar durft op te stellen.



Reacties

Populaire posts van deze blog

A thought about voluntarism

Verassingslunch door collega's

De ondankbare vluchteling