Ideeen ideeen ideeen

Ik begin te begrijpen waarom de mensen zeggen dat hier zoveel mogelijkheden zijn. Ik heb hier ondertussen inderdaad veel ideeen en zie de gaten in de markt.
Over sommige zaken heb ik al verteld, over ander misschien nog niet, dus bij deze verschillende van onze wilde ideeen:

- guesthouse beginnen / overnemen
- koffie roosteren
- kapsalon voor blanken in Masaka
- massage salon
- koffie en wijnbar met lekkere drank en goede service en sfeervolle omgeving
- thema feestjes organiseren en de decoratie maken
- westers restaurantje met lekker eten en goede service en sfeervolle omgeving
- patisserie winkel met lekker brood en cake

 Er zijn er nog meer maar die weet ik niet meer. Van de meeste heb ik wat marktonderzoek gedaan en cijfers opgezocht, gezien of en hoeveel we eventueel zouden kunnen verdienen (na aftrek investering).
Daardoor worden sommige ideeen afgevoerd, andere blijven wat hangen in mijn hoofd, zeker als ik niet zo goed zie hoe er geld mee te verdienen of zelfs maar hoe van start te gaan.
Volgens Reggie raakt mijn focus er door versplintert (door de veelheid aan ideeen). En hij heeft gelijk.

Maar nu heb ik weer een heel mooi huis gezien waar ik alles misschien een beetje in kan samenbrengen.
Het is een huis te huur met een prachtig uitzicht, niet te ver van Masaka town, en ik zou er een koffie/wijnbar kunnen doen, klein restootje, een fitness club (bestaat er reeds en is een voorwaarde om te huren dat het blijft bestaan), een massage kamer waar je haar ook gedaan kan worden, de service aanbieden om een thema-feestje te organiseren, we kunnen onze eigen geroosterde koffie aan de man/vrouw brengen en er nog lekkere zelf gebakken cupcakejes bij verkopen ook!
Als dat geen goed plan is...

Nu is de grote vraag wat de huurprijs gaat zijn. De bal ligt in mijn kamp, en we moeten met een goed voorstel komen (de eigenaar is een Zweedse NGO).
Ik vind het moeilijk om alle verschillende factoren te combineren om zo tot een eerlijke huurprijs te komen Gym-toestellen staan er en moeten er ook blijven staan, dus ik moet ze ergens zetten maar kan ze ook gebruiken om lidmaatschap voor de gym te vragen. Hoe verreken je dat??
De staf van de NGO moet gratis blijven gebruik kunnen maken van de gym, maar misschien moet ik wel zelf de garage verfraaien om daar de toestellen te kunnen zetten. Geld dat je nooit terug ziet, want het is een huurhuis. Moeilijk moeilijk. Indien enige ideeen: welkom!

deel van de living die ik tot bar en eethoek zou omtoveren

uitzicht. je ziet het niet zo goed hier, maar het is echt een mooi uitzicht.

links de terras-banda, rechts het gehele huis (best groot!)

Reacties

  1. Ziet er schitterend uit! Echt iets voor mij als ik langskom volgend jaar. Kan ik mijn conditie toch blijven onderhouden ;-) Zorg maar alvast voor lekkere wijn! Anderzijds gaat dit de "westerse" toer op, kan je dit stroomlijnen met "respect" voor de cultuur van ginder. Ik weet het niet hé, ik zit ver weg .... 't is maar wat in mij opkomt.

    Dikke knuffel
    ISabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi lenke,

    Leuk even kennis gemaakt te hebben op het feestje van Laura vorige week. Mocht je een keer over je ideeën willen sparren met iemand kan je me altijd een keer mailen voor een afspraak. Mijn emailadres is jeroen@be-more.nl

    Succes met al je plannen.
    Groet,
    Ben Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik kijk uit naar je opbouwende kritiek!

Populaire posts van deze blog

A thought about voluntarism

Verassingslunch door collega's

De ondankbare vluchteling