Mama spelen

Tussen het zoeken door ben ik sinds een 10-tal dagen nu ook toezichthouder voor mijn amerikaanse buurkids.
Ze zijn al groot en kunnen heel goed voor zichzelf en elkaar zorgen, maar hun ouders die op reis zijn hadden me gevraagd of ik een oogje in het zeil kon houden.
Dat houdt vooral in dat ik af en toe voor hen kook en hen naar school breng. Heel af en toe ook troost als het gemis van mammie wat te veel wordt of even op de kleinste passen als het hen wat veel wordt.

Ze zijn 19, 18, 14, 12 en 2,5 jaar oud en heel lief en goed opgevoed, een plezier om op hen te passen!
We hebben ook plezier samen, vooral in de hangmat die Reggie 20 jaar geleden in Mexico gekocht heeft en nog nooit gebruikt.
Het is een supermooi/handig/sterk ding en wordt nu eindelijk ten volle gebruikt! 

Pasen: rauwe eieren gooien. Bij mij  ging het snel mis en ik had een half rauw ei op mn voet. De rest heb ik terug gegooid, haha!

Morgan, JoJo, Emily en ik

Je kan op veel verschillende manieren in deze hangmat hangen

Gekke bekken trekken is van alle (leef)tijden...

Toen waren we nog maar met 4, uittesten hoe goed de hangmat het zou houden alvorens Morgan er ook nog bij te sqeeuzen.

Terug van Nyendo Market, met nieuwe kledij voor JoJo, die dat heeeeel leuk vond!



 Afin, ik rij hier dus ook in het rond sinds vorige week, met de auto van de buren, en het valt best mee! Had er wel wat stress voor in het begin, maar het is wel leuk om weer es een keer te rijden. 
Ik zie me nog niet op de grote baan naar Kampala rijden (om nog niet te spreken over Kampala zelf), maar bon. 
Het is ook wel fijn om de mama uit te hangen voor de kids, hun welzijn in het oog te houden, koekjes voor hen te bakken en spelletjes met hen te spelen. 
Af en toe moet ik ook de verantwoordelijke volwassene uithangen, als ze hun taken (die ze zelf hebben opgesteld) niet naar behoren uitvoeren, maar zelfs dat is een genoegen, omdat ze zo zelfstandig en verantwoordelijk zijn. 


Gisteren was het afscheidsfeestje voor een Deense familie die hier meer dan 6 jaar gewoont en gewerkt heeft en terug naar Denemarken gaan. 
Een heel tof gezin, ben blij dat ik op tijd naar hier gekomen ben zodat ik hen nog heb leren kennen! Ze hebben me ook al veel geholpen en ik zal ze missen!
Ruth (hun werkgever hier) had een goei idee als afscheidsgeschenk: we maken zelf een bordspel, schrijven zelf actie-kaarten met persoonlijke boodschappen of herinneringen.


Samen met Bekah heb ik een prachtig bord gemaakt, ben er echt trots op en we wilden het eigelijk helemaal niet afgeven omdat we het zelf te mooi vonden, hihi.
Het was heel leuk om te maken, en verschillende mensen zeiden dat ik daar mn business van moest maken, omdat het zo mooi was... leuk he!


Reacties

  1. Hoi Lenkie, goe bezig meiske, kids, fun, bijna t lief dat eraan komt en de moeke! Doe da nog goe en genietervan! Kei mooi speelbord indeed! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijft dat schatje van 2,5 dan constant bij zijn broers en zussen? Of let jij daar 27/7 op? Leuk he, andersmand kinderen. Ik wou dat die van mij ook van een ander waren, af en toe ... hehe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha Aliki! Nee, JoJo wordt door zjn broers en zussen verzorgd, af en toe pas ik op hem maar zij doen dat goed (en graag) zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Lenke,

    je peuterkes van het Babyhome geruild voor grote koters!!
    Makkelijk als je zo zelf je kinders kan kiezen.
    Je bent vast een super nanny; die krijgen nog spijt dat hun ouders (ooit) terugkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om lezen en te zien. Het plezier druipt van de hangmat af :). Wat een super bord!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En wat tof dat jij nu ook rijdt!!!
    Kom je me van de week een keertje ophalen? ;-) Geintje... Veel plezier morgen met het weerzien van je moeder en Reggie! X Linda

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik kijk uit naar je opbouwende kritiek!

Populaire posts van deze blog

Verassingslunch door collega's

A thought about voluntarism

De ondankbare vluchteling