een nieuwe naam

In Afrika wordt nog veel met 'clans' gewerkt. Iedereen behoort tot een bepaalde clan en in officieele papieren moet je ook invullen tot welke clan je behoort. Ik heb al een keer 'Belgium' ingevuld bij wijze van clan.

Sinds vorige week behoor ik echter ook tot een Oegandese clan en heb ook mijn Luganda naam ontvangen! 
Blijkbaar kan iedereen aan iedereen een nieuwe naam geven en behoor je dan ook automatisch tot die clan.
De businessman die ons helpt met het opzetten van ons bedrijf heeft me mijn nieuwe naam gegeven:
Nakintu
Mooi he!
Zij was de dochter van de koning (lang geleden) en haar naam betekent prinses. 
Naar het schijnt betekent mijn naam ook iets van prinses, dus dat komt mooi overeen :D

De clan waar ik nu automatisch bijhoor heet Engo, wat 'luipaard' betekend. 
Ook niet slecht!

Reacties

Een reactie posten

Ik kijk uit naar je opbouwende kritiek!

Populaire posts van deze blog

Verassingslunch door collega's

A thought about voluntarism

De ondankbare vluchteling