Massage les 1 en 2

Madame Lenke, maak dat mee. Ik had me echt niet voorbereid op lesgeven in massage aan een grote groep nieuwsgierige jonge meisjes, die het ook heel amusant vinden om die muzunga daar te zien staan masseren op de rug van de gewone lerares hairdressing. 
Zeker niet als die lerares dan nog eens redelijk voorover buigt en haar prominente afrikaanse kont naar achter steekt...
Hilarisch eigenlijk. Ik heb dan maar gezegd dat ze gewoon rechtop mag staan :D

Het was ook een erg grote groep meisjes, (gemiddelde leeftijd 16 denk ik, ze volgen daar gratis een opleiding tot vanalles, en ik heb de groep die kapster willen worden en nu een extra asset aangeleerd krijgen. 
Ik ben er direct ingevlogen, heel weinig uitleg, direct proberen op elkaar, en ik loop rond en geef aanwijzingen. 
En maar giechelen. Heel grappig en ook leuk. Al zullen ze vast ook wel eens met mij gelachen hebben. Zeker met mijn haar. Ik zit daar wel in de klas met kapsters to be, en zowieso zijn de Oegandese vrouwen heel trots op hun haar en ziet het er altijd piekfijn uit. Bij mij is het kort en ligt het er gewoontjes bij, niet eens gekleurd.
Er heeft er al eentje eens een vlechtje uitgeprobeerd bij mij. Ik dacht dat mijn haar te kort en glibberig zou zijn, maar het ging nog wel. Eens zien hoe lang ik aan de verleiding kan weerstaan om mijn haar te laten invlechten... Als ik aan mijn dreadlocks denk moet ik het laten, maar het is zo verleidelijk om weer snel lang haar te hebben!

sMiddags heeft Madame Rose (de juf) me getracteerd op een lunch. Ze zijn zo blij en dankbaar dat je daar gratis les komt geven.
In de namiddag begon het opnieuw met een andere klas, maar ik had de indruk dat die minder geinteresseerd waren en liever de hairdressing deden. Maar er waren dan weer enkele anderen die heel graag wilden bijleren en vanalles kwamen bijvragen. Erg leuk.

Volgende week dinsdag ga ik voorstellen om in kleine groepjes te werken. De rest kan dan de gewone les volgen, en ik kan ze beter opvolgen. Ook kunnen enkel diegene les volgen die het echt willen. 

Voor morgen is het nog niet zo duidelijk of ik nu eigenlijk naar die school moet gaan of niet. Ze ging me nog bellen en dat is nog niet gebeurd, dus ik zal maar rustig afwachten. Soms moeilijk, maar wel makkelijker dan ik had gedacht.

Reacties

  1. alle madame Lenke voor een stel tieners dat had je nu ook niet direct gedacht zeker?! Tof hoor hoe je dat doet en super leuk om er over te lezen!

    xx je zusje en Serena

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dag lenki penki

    ja watte , een hele rits om te lezen en al heel wat er varingen ook , leuk he
    ik was met serena bij lea , ze heeft veel spulletjes voor india, joepi, en heel de bende heeft je blog daar mee bekeken en gelezen en lagen allemaal plat van t lachen hoe jij je uitdrukt
    allemaal leuk en tof vinden ze het
    dimitri had al dadelijk zin om ook zo iets te gaan doen als zijn studie gedaan is
    zo inspireer je dan weer ook he
    heb aan maja gevraagd om wat af te printen dan kunnen moeke e vake ook een beetje volgen , die vragen telkens hoe t gaat en of je al gewend bent ...
    alle , je middel ids morgen bij de apotheker ; dan gaan we nog zien hoe t kan opgestuurd worden , laat je weten of en nog wat bij moet???

    dikke knuffel moeti

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik kijk uit naar je opbouwende kritiek!

Populaire posts van deze blog

A thought about voluntarism

Verassingslunch door collega's

De ondankbare vluchteling